Prvé momenty vášho pohovoru môžu mať rozhodujúci vplyv na to, ako bude prebiehať zvyšok procesu. Zistite, ako úspešne začať pracovný pohovor, a niekoľko tipov, čomu sa vyhnúť.
Pamätajte, že pohovor sa začína, keď odídete z domu
Rozhovor sa začína pred podaním ruky. Nikdy neviete, na koho natrafíte v metre, autobuse, alebo vojdete do budovy spoločnosti. Váš anketár môže byť v rovnakej jedálni ako vy, takže sa uistite, že od chvíle, keď odídete z domu, pôsobíte priateľsky, sebavedomo a profesionálne.
Budete musieť dbať na to, aby ste prišli načas, dokonca aj pred plánovaným časom. Pracovné ponuky musíte mať dôkladne naštudované. Doprajte si dostatok času na to, aby ste prišli potichu a mohli si urobiť krátku prestávku. Porozprávajte sa s recepčnou, stíšte mobil a poobzerajte sa po okolí – neskôr sa vám môže hodiť malý rozhovor. Vyhnite sa incidentom na poslednú chvíľu, chcete sa prezentovať ako niekto pokojný a organizovaný, nie ako nervózny a nepripravený človek.
Správajte sa ku každému, ako keby to bol váš anketár
Dbajte na to, aby ste boli zdvorilí a priateľskí ku každému, s kým sa počas výberového konania stretnete. Od pozdravu osoby na recepcii, po ľudí, s ktorými zdieľate výťah, alebo ľudí, ktorých míňate na chodbe kancelárie… To všetko sú styčné body s vaším potenciálnym budúcim zamestnávateľom. Spolupracovníci často zdieľajú svoje dojmy z kandidátov, preto sa uistite, že každý, s kým prídete do kontaktu, má o vás dobrý dojem. Inzercia práce často uvádza aj informácie o pracovnom kolektíve.
Urobte o sebe dobrý prvý dojem
Prvých pár minút pohovoru je o sebavedomom úsmeve, silnom potrasení rukou, nadviazaní očného kontaktu a celkovo o šťastí, že ste tam a ukázali, že tú prácu chcete.
Prvý dojem je veľmi dôležitý a neverbálne podnety sú niekedy dôležitejšie ako verbálne. Mierne sa nakloňte, mierne zdvihnite obočie a počkajte, kým vás vyzvú, aby ste si sadli. Vo všetkom, čo robíte, premietate energiu, nadšenie a záujem.
Oblečte sa na túto príležitosť, snažte sa prispôsobiť svoj štýl štýlu spoločnosti, pre ktorú idete na pohovor. Prostredníctvom ich webovej stránky alebo kanálov sociálnych médií môžete získať dobrú predstavu o type oblečenia, ktoré je pre spoločnosť vhodné. Tieto informácie nájdete v obsahu o ich firemnej kultúre a navyše vám personalista vie poradiť aj pred pohovorom. Určite chcete premietnuť svoju osobnosť a charizmu, no zároveň sa chcete cítiť pohodlne, ak máte nejaké pochybnosti, vždy sa rozhodnite pre formálnejšiu stránku.