Tipy ako zahriať nohy

Tipy ako zahriať nohy

Neustále studené nohy nie sú ničím príjemným. Zvlášť v zime, keď sa napriek všetkej snahe nemôžete zahriať. Prinášame sedem tipov, ako nad nimi vyzrieť.

Nesprávne prekrvenie. To je hlavná príčina, ktorá stojí za neustále ľadovým nohami. Je vám stále zima, aj keď máte teplé ponožky? Potom môže ísť o signál, že s vaším telom nie je niečo v poriadku. Môže to znamenať zlý krvný a lymfatický obeh a ukazovať na poruchy cievne, problémy so štítnou žľazou, reumatoidnú artritídu a pod. Príčina však môže byť oveľa jednoduchšie – nedostatok pohybu. Ak vás tento problém trápi, prinášame sedem tipov, ako sa s ním v zime vyrovnať.
1. Teplé jedlá a nápoje

Teplé nápoje a jedlá telo prehrejú. Dobrou voľbou je v tomto prípade zázvorový čaj, polievky, alebo jedlo s chilli. Pridajte ho trochu do omáčky, do špagiet či guláša a uvidíte, že vám razom bude teplejšie. Čínska medicína zase odporúča fazuľa, celozrnnú ryžu, tofu, cesnak, špargľa, šampiňóny, kapra, mäso, datle, kokos, lieskové oriešky či pistácie. Podľa nej sa naopak musíme vyhnúť potravinám, ktoré organizmus ochladzujú, čo je zmrzlina, studené nápoje, ale aj surové ovocie a zelenina.
2. Pravidelný pohyb

Za tým, že máte nohy ako ľad, môže stať nedostatok pohybu. Naše končatiny nie sú vďaka tomu dobre prekrvené, a tak nie je divu, že sú neustále studené. Neznamená to ale, že by ste musela v zime začať behať, alebo sa hodiny potiť v telocvični. V tomto prípade pomôžu aj jednoduché cviky s nohami, ktoré môžete vykonávať aj doma – napríklad pri televízii. Nohami krúžte, pohybujte nimi, krčte prsty, stúpajte si na špičky.
3. Gingko biloba

Jedným z najosvedčenejších prírodných prostriedkov na pocit studených nôh je ginko dvojlaločné, známy ako ginkgo biloba. Rozširuje krvné kapiláry, zlepšuje priechodnosť ciev a podporuje krvný obeh v celom tele, vrátane okrajových častí, ako sú ruky a nohy. Okrem toho zlepšuje tiež pamäť a sústredenie. Voľne predajný je v lekárňach vo forme doplnkov stravy.
4. Horúci kúpeľ

Nohy zaručene prehreje tiež horúci kúpeľ. A to ako celého tela, tak len kúpeľ určená špeciálne na dolné končatiny. Nohy ponorte do čo najteplejšej vody, akú znesiete, nechajte ich prehriať, osušte ich a oblečte si teplé ponožky. Do kúpeľa môžete pridať aj niektorý z vonných olejov, napríklad levanduľový, alebo rozmarínový.
5. Sauna

Sauna telo prehreje a zlepšia jeho prekrvenie. V prípade, že máte nohy ľadovej, sa ale pred vstupom do sauny odporúča ich kúpeľ v teplej vode. Dôležitá je v tomto prípade pravidelnosť. Ak máte možnosť, sú dobrou variantom tzv. Kneippove kade, ktoré stimulujú krvný obeh. Ďalším variantom, ktorú môžete vyskúšať v pohodlí domova, je striedanie teplej a studenej vody, čo tiež zvýši prekrvenie končatín.
6. Akupunktúra

Mnoho ľudí, ktorí sa studených nôh nemohli zbaviť, má dobrú skúsenosť s akupunktúrou. Na chladné končatiny pomáha správne vykonaná ušné akupunktúra. V tomto prípade je dobré poradiť sa odborníkom, ktorý sa jej zaoberá. Odporučiť vám môže tiež akupresúru, alebo homeopatiu.
7. Lekár

Ak nič nepomáha a studené nohy máte stále, nech robíte, čo robíte, vyhľadajte lekára. Môže totiž ísť o signál nejakého vážnejšieho zdravotného problému. Príčina môže tiež byť v zužovanie a uzáveru hlavných tepien končatín, a tak v niektorých prípadoch môže pomôcť drobný chirurgický zákrok, napríklad rádiofrekvenčná ablácia. Pri nej dôjde k prerušeniu nervu, ktorý má vplyv na roztiahnutie, alebo zúženie ciev.

Pridaj komentár