Čím je auto staršie, tým menšia je sviežosť v interiéri. Väčšina z nás si želá, aby náš automobil mal vôňu „nového vozidla“ navždy. Čoskoro zistíme, že vôňa nového vozidla zmizne a na jeho miesto zaujme menej príjemná vôňa. Ľudia si často myslia, že hlavnými dôvodmi sú cigaretový dym a domáce zvieratá, ale sú tu aj iní, menej viditeľní vinníci. Či už ide o náhodne rozliaty nápoj, mlieko kvapkajúce na podlahu pri ceste domov z obchodu s potravinami alebo mokrý sneh, ktorý bol prenesený počas zimy. Až keď jedného dňa vstúpime do auta, zistíme, že niečo zrejme nevonia. Ako sa môžeme zbaviť zápachu?
Väčšina sa rozhodne takto, keď zístí v aute zápach?
Kúpim nový a účinnejší osviežovač.
Vyhodím veci, ktoré nepotrebujem.
Vyčistím sklo automobilu a utriem prach;
Odstráníme škvrny na okraji dverí.
Výsledkom bude čistejšie vyzerajúce auto, ale zápach v interiéri zostane.
Ak zápach pretrváva aj po dôkladnom vyčistení, je to pravdepodobne preto, že baktérie našli cestu do autokobercov, sedadiel a čalúnenia interiéru. Baktérie si vytvorili svoj domov. Vlhký koberec pod rohožkou a nečistoty prenášané do automobilu sú dobrým ohniskom pre baktérie.
Najlepším spôsobom, ako bojovať s baktériami, plesňami, hubami a zápachom v aute, je vyčistenie interiéru automobilu pomocou ozónu.
Čistenie ozónom využíva moderné technológie a je najbezpečnejším a ekologickým spôsobom dezinfekcie, ktorý nezanecháva nepríjemný zápach vo vzduchu a nepoškodzuje povrchy, ktorých sa dotýka. Ozón oxiduje zdraviu škodlivé mikroorganizmy na atómovej úrovni, čo ich robí neškodnými a bráni ich šíreniu.
Ventilátor vtiahne vzduch z interiéru automobilu do ozonátora, kde je nasmerovaný najprv na ultrafialovú lampu. Vzduch je dezinfikovaný a ionizovaný. Počas tohto procesu bude mať interiér automobilu so zatvorenými dverami prostredie obohatené negatívnymi iónmi vzduchu a ozónom.
Pozitívne ióny, ktoré umožňujú kontaminantom (mikróby, baktérie, vírusy, plesne atď.) voľne lietať vo vnútri automobilu, budú zachytené záporne nabitými iónmi vzduchu a budú neutralizované alebo rozložené. „Zlé“ častice vzduchu, ktoré boli zachytené z interiéru vozidla, sa potom nasmerujú opäť do ventilátora, kde ich čaká kladne nabitá platňa katalyzátora. Viac ako 12 000 V zničí elektrochemicky dokonca aj tie najodolnejšie baktérie.
Na rozdiel od tuhých alebo tekutých dezinfekčných prostriedkov sa ozón a negatívne nabité vzduchové ióny môžu dostať všade a preniknúť aj do najmenších dutín a materiálov.
Ozón ničí vírusy, baktérie a spóry plesní, ktoré sa nachádzajú v interiéri vozidla, rýchlo, nezáleží na tom, či sú vzduchom prenášané alebo prilepené na koberci, sedadlách, čalúnení stropov alebo iných detailoch.